söndag, oktober 17, 2010

Vart tog helgen vägen ?
Igår försökte vi ta det lite lugnt på morgonen och äta frukost i lugn och ro. Klockan 09:00 åkte Anna och Jennie till skräddaren och vid 10:00 när de var tillbaka tog jag en jungfru runda i mina joggingskor efter rygg incidenten för 2 veckor sedan. Efter en god lunch åkte vi ner till Sanlitun för att flanera bland de fina butikerna, dessutom behövde barnen lite skor så vi fick fajta lite bland stånden i källaren på Yashow. Det var riktigt härligt i The Village och solen värmde gott. När vi kom hem var det dax att ge sig på maten och vi avslutade med Taco's !
Idag blev det färska bullar till frukost, men shit vad jag frös när jag cyklade för att handla. Igår var det shorts och T-shirt och idag borde man haft vantar när man cyklade, endast 8 grader på morgonen. Efter frukost åkte vi till Ikea för att handla lite saker vi skall ha med oss hem till Sverige. Naturligtvis så var vi ju inte direkt ensamma i butiken, men det gick förvånansvärt bra ändå.
Ingenting går upp emot en Söndag på Ikea i Beijing, lugnt och skönt !!!!! - Yeah, right !
Köttbullar sås och potatismos i restaurangen på Ikea
Kanelbulle på Ikea !

Innan det var dax att plocka ihop resten av grejorna från lagret hade klockan blivit LUNCH och vi smet för första gången in i restaurangen på Ikea. Det blev Svenska köttbullar med mos, sås och lingon för Jennie, Julius och mig, men Jasper valde Spaghetti med köttfärssås. Dessutom, blev det kanelbullar till efterrätt. Efter att ha checkat ut alla grejor och sedan checkat in dem igen för "Home Delivery" körde vi inom Decathlon i ett snabbt ärende innan det bar av hemåt igen. Barnen började genast leka med Oskar och då passade vi på att gå en runda med lite matstopp på vägen. När vi passerade en vägkorsning lyste både Röd och Grön gubbe !?? Hur göra ??

Hmm gå eller inte gå, det är frågan !!?

Barnen ringde 10min innan vi var hemma och bad mig skynda mig eftersom de ville spela fotboll så när jag kom hem skyndade jag mig bort till fotbollsplanen och spelade fotboll i 60min innan Jennie ringde om matdax. Så efter mat, dusch och film (Tooth Fairy), och godnatt till barnen sitter man nu här och avslutar helgen med att skriva och berätta om hur vi spenderar vår tid i Beijing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sounds som en go helg, men visst börjar de bli kallt...men menar du att det var första gången ni åt på IKEAs lunchrestaurang?
Ha en bra vecka...
Anna G i Beijing......

Anonym sa...

1:a och sista gången ! Det är betydligt roligare att se Kineserna äta korv med bröd och glass istället !

Site Meter