lördag, oktober 23, 2010

Lördagens fördriv !?
Då var det Lördag igen och ofrivilligt vaknade jag till Jennie's slamrande, tittade på klockan och masade mig ur sängen för att cykla och handla lite goda bullar till frukost. Jennie skulle shoppa med Lisen och jag och barnen skulle roa oss själva i omnejden. Vi hade bestämt med Daniel och Oskar att köra lite cross mellan klockan 11:00 och 13:00 så morgonen gick åt för att göra i ordning crossar och matsäck. 10:45 bar det iväg till teknik banan och barnen var laddade till tusen, men sedan gick allt på tok. Oskars motorcykel startade inte och till sist var batteriet slut och bara att ge upp. Julius cykel krånglade oxå och till slut orkade inte heller hans batteri dra runt för att starta cykeln. Vilken antiklimax ! Efter lite mekande fick vi åtminstone igång Jaspers cykel så att han fick kört lite medan Oskar och Julius hejade på.

Något tidigare än förväntat förflyttade vi oss därför hemåt för att ta itu med nästa syssla för dagen. Vi hade nämligen fått i uppgift att Halloween smycka huset och trädgården, och detta skötte barnen glatt.

Efter lite lek och en promenad för mig bestämde vi oss för att gå och bada. Barnen var utråkade och min rygg och vad skrek efter lite uppmjukning i varmt bad. Efter lite bad och bastu gick vi hem och beställde lite Pasta.
Jasper var tyvärr den enda som fick kört lite idag !
Lite tråkigt att inte kunna köra cross, men vi fick åtminstone fikat utomhus !
Efter den misslyckade crossturen åkte vi hem och Halloween smyckade trädgården !
Vi fick mysa lite i bubbelpoolen som plåster på såren !

Inga kommentarer:

Site Meter