lördag, oktober 02, 2010

Chinese National Holiday !
Igår inleddes ledigheten för det Kinesiska National firandet. Detta firade familjen Lindeberg med att trotsa all trafik och köra Buick:en ner till HongQiaoför att hämta Pappas glasögon och naturligtvis shoppa lite till oss och barnen. Nån måste ju hålla igång konsumptionen !

Det var usel luft igår så det passade rätt så bra att hålla sig inomhus. Men idag skulle det bli andra bullar, åtminstone för barnen och mig. Jennie skulle nämligen hålla Lisen sällskap på en riktig "Beijing Runt" shopping. Medan Jennie gjorde sig fin tog jag mig runt områdena med en lagom löprunda. Efter lite frukost med barnen tog jag mig ann lite Sony Ericsson arbete innan det var dax för lite lunch och förberedelser för en motorcross tur. Med mat i magen började jag se över hojarna och lasta in i bilen, men när jag fyllde på bensin på Jasper's cykel rann allt ut på gatan. En helt uttorkad bensinslang var tvungen att bytas så det blev illfart till Tony Sidecar innan gänget, Gustav, Julius, Jasper, Oskar, Anders, Daniel och jag, från River Garden körde iväg till Teknik banan. Det bådade gott efter nattens regn !
Ännu en bra dag att klä upp sig i bröllops klädsel och fota sig i naturen. Lite drygt 10 par idag igen !!!
Idag var det full rulle när Gustav, Oskar, Julius och Jasper körde ikapp på teknik banan
Det hade regnat i natt så cyklar och barn var rejält våta och leriga efter ett 2 timmars pass !

Det blev en lyckans dag för både barnen och Jennie med cross och shopping och hade det inte varit för ett felsteg i slutet på jogging rundan hade även jag varit nöjd med dagen. Nu blev det istället Kinesisk Medicinsk Massage på Gahood med både sugklocka och akupunktur efter maten och en bokning till morgondagen oxå. Får hoppas att ryggen inte är helt låst imorgon !

2 kommentarer:

ted lindberg sa...

Jaha så går det när inte Di gamle inte är med för då vågar de inte försätta sig i trångmål. Flodbanken skälver inför motorcross och giftermål!
Må väl Eva&Ted

ted lindberg sa...

Jaha så går det när Di gamle inte är med för då vågar de inte försätta sig i trångmål. Flodbanken skälver inför motorcross och giftermål!
Må väl Eva&Ted

Site Meter