onsdag, oktober 20, 2010

En annorlunda upplevelse !
Idag var det dax att sona sina brott och inställa sig hos trafik polisen. Jag hade vid två tillfällen i September blivit fångad av fart kameror längs Jingsuan Road.
Chauffören hämtade mig strax innan lunch på Sony Ericsson och körde mig till närmaste trafik polis station. Med Körkort och Registreringsbevis i handen stövlade jag in och ställde mig i kö i den väldigt primitiva lokalen. När det sedan var min tur sträckte jag fram de båda dokumenten och efter en stund visas första överträdelsen på skärmen framför mig 10Kmh över hastighets gränsen 60Kmh. Efter att ha konfirmerat att det stämmer visas nästa överträdelse, exakt samma ställe, på 17Kmh över hastighetsgräns. Sedan skriver jag på två papper för de båda trafiköverträdelserna och får två inbetalnings papper som jag skall ta med till banken och betala. Allt sker bara på Kinesiska !!!


3 kommentarer:

Anonym sa...

på kinesiska? hur gick det? hur mycket fick du betala?
jag kollar Solsidan, så himla roligt....
/Anna G

ted lindberg sa...

Ja man kan ju undra vad som hänt om dom kört Dig till finkan! Istället för böter kunde dom skickat Dig på städjobb på fartsträckan! Många alternativ att fundera på, slapp Du undan med 500:- Din oroliga pappa som har försonat sina fortkörningar.
Kramar från Eva&Ted

Anonym sa...

Jag fick betala 400RMB och fick 6 prickar på mitt körkort !

Anna: Det gick fint med Kinesiskan, tror jag åtminstone !!?

Site Meter