fredag, oktober 22, 2010

Race Bag Pick-Up for Beijing Marathon 2010 !
På Söndag (2010-10-24) är det dax för 2010 års upplaga av Beijing Maraton. Det är totalt 30 000 anmälda till de olika sträckorna, Mini Race, 9Km, Half Marathon och Full Marathon. Mellan den 21:a och 23:e kunde man hämta upp sina Maraton artiklar och eftersom vi inte gjort det tidigare var det idag dax att hämta upp våra saker. Jag och Jimmy styrde en blå Nissan Livina till National Olympic Sports Centre där de arrangerat Marathon Expo och upphämtning av den så kallade "Race Bag". Mot uppvisande av anmälnings certifikatet fick vi lov att fortsätta igenom säkerhetskontrollen och sedan vidare till upphämtning av nummerlappar. Efter att jag hämtat mina nummerlappar, Nr 21382, gick vi vidare för upphämtning av andra artiklar. Allt gick oerhört smidigt och 10min senare var vi påväg tillbaka till kontoret igen.
Nu får vi bara se hur det skall gå på Söndag. Jag genrepade igår med ett intervall pass, men var tvungen att bryta pga en öm vad. Tror tyvärr ej att det finns möjlighet att genomföra 21Km, utan får nog vara nöjd om jag kan springa 9Km utan att bryta :(. Men starta skall jag åtminstone göra oavsett hur onta jag har !!!



2 kommentarer:

ted lindberg sa...

Hej, lite liniment och rätta skor (ej för stora) går det säkert vägen, glöm inte att värma upp!
Lycka till båda.
Eva&Ted

Ditte sa...

Lycka till!
Häftigt att kunna vara med!
Hälsningar
Ditte

Site Meter