lördag, september 04, 2010

Vad vore livet utan shopping i Beijing !!?
Idag bar det åter en gång till Hong Qiao för att hämta lite beställda grejor. Idag följde även Hugo och David med, som oxå hade lite ärenden. Efter lite småpyssel på elektronik avdelningen bar det av till ett av Hong Qiao's halvskumma klockställen. Lämpligt nog så sprang vi på Anna, Iris och Emma på vägen som vi lovat att visa glasögon ställe och klockställe. Efter lite prutande och velande stegade vi in i huvudbyggnaden och styrde apostlarna mot glasögon ståndet. Naturligtvis handlade Jennie glasögon igen, sitt 100:ade par, och vi andra lyckades även vi att få till varsin båge. Nu hade all kraft tagit slut och vi behövde lite ENERGI !


Naturligtvis blev det Brown Door för massor av god mat och lite eftertanke innan det var dax för nästa ärende.
Smycken, kläder, leksaker, klockor, skor mm innan vi på nytt behövde pausa med lite kaffe. Vi avslutade dagen på Hong Qiao med att köpa varsin klocka att pryda armen med ! En IWC Top Gun för mig och en Blå Hublot Big Bang Tutti Frutti för Jennie.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du köpte klockan....
Top Gun, wow : )
jag försökte googla min Hublot hmm hittade inte en exakt samma men en snarlik som kosta 158000 kr rea pris, ordinarie 190430 kr
kan detta stämma?
wow, min klocka e skitsnygg och skitdyr : )
Tack för alla braiga tipsställen...
Ha en bra vecka!
/Anna

ted lindberg sa...

Hej, vad jag förstår kommer det att bli mycket garageförsäljning när ni kommer hem!
Klockorna ser häftiga ut.
Vågar jag chansa på att deklarar min syn utan recept?
Ted

Ditte sa...

Vilka snygga klockor! Ser fram emot att köpa upp mig på ett antal i oktober. Har ju inget annat för mig då....
Saknar "Brown Door", men nöjer mig med riktig kinamat i Stckholm. Det finns!
Hälsa de dina!
Kramar

Site Meter