söndag, september 12, 2010

En tung Söndag !
Usch, idag kändes det tungt att gå upp efter urusel sömn. Måste ha varit något dåligt i vinet igår !? Hursomhelst, så steg jag upp och cyklade med tunga tramptag till Europlaza för att besöka det Tyska bageriet och köpa lite färska bullar.

Trots att vi var trötta och slitna efter en aktiv Lördag kände vi att vi var tvungna att hitta på något på förmiddagen. Därför bestämde vi oss för att åka ner till Sanlitun, uträtta några ärenden på Yashow och besöka en juvelerare.

Det var Jennie som fick ta hand om ärenden på Yashow, så gick jag med Grabarna till Apple Store och tittade på godsakerna. Efter detta korsade vi gatan, passerade Hooters mm för att ta oss till juveleraren. På vägen fick jag några foto som väl representerar Beijing !
Lokala tidningsståndet
Huvudsakliga transport fordonet


Inne hos juveleraren strosade vi runt och tittade på alla möjliga konstiga smycken, väldigt specifika för den Kinesiska kunden. Barnen tyckte det var spänannde med alla drakar, syrsor mm. Efter en stunds flanerande bland Georg Jensen smycken, smaragder, rubiner, opaler mm smet vi in på en Restaurang (Bella) dörr i dörr med juveleraren. Här intog vi lite bra Pizza och Pasta medan vi tittade på klottret på väggarna. SSB (Svenska Skolan i Beijing) stod med stora bokstäver i ett hörn !
Innan vi satte oss i den 70 gradiga bilen svalkade vi oss med varsin utsökt glass på ColdStone. Efter glassen åkte vi förbi Andreas hotell och hämtade upp honom för en avslappnad eftermiddag i River Garden.
Efter några timmars sol och bad så avslutades kvällen med grillad oxfilé !

Tydligen hade ryktet gott och snart monterades det stora posters med grill maejstro runt om i världen !!

3 kommentarer:

ted lindberg sa...

Hej, vad får Du i ersättning för ett sådant tungt uppdrag? 50kg oxfilé? För att vara en "tung" söndag tyckte jag att dagen var full av aktiviteter. Nu får Ni vila upp Er för nu är vi snart på väg
Eva&Ted

Åsa i Oslo sa...

Tror inte det är jag som skrivit SSB på Bella´s men ätit där, det har jag!! Många gånger!!! Har många glada minnen därifrån! Grillen på er altan hade jag gärna smakat.. Ha en skön vecka!
Kram Åsa

Åsa i Oslo sa...

eller ja, inte GRILLEN, men oxfilé som låg på... :-)

Site Meter