lördag, mars 27, 2010

Tyska Slaktaren, Promenad, Lek, Kräftor och Grillat !
Efter Decathlon dumpade jag barnen utanför "Gaten" och begav mig i full fart till Tyska slaktaren för inköp av dagens middag. När jag kom tillbaka så väntade en stor varm kopp kaffe , men barnen hade redan gett sig ut för att leka. Jennie gick till doktorn för att se om hon kunde få någon drog som dämpar hennes flyg ångest och jag förberedde maten. Men innan det var dax att på allvar ta tag i matlagning så blev det ett par rundor i området. Barnen härjade fritt från den ena lekplatsen till den andra.
Till barnens och Pappas stora förtjusning så skulle det bli kräftor och grillade revben. Så nu är det Sommar. Eller hur definieras Sol, klarblå himmel, Kräftor och Grillning. -Jo, just SOMMAR. Dessutom var det ju 10 grader varmt så då kan man ju tro att det är Midsommar afton. Hursomhelst, så var det en lyckad måltid och kvällen avslutades med Godis och film.
God natt grillen ! I morgon skall det bli ännu varmare så vi träffas nog då igen.

1 kommentar:

ted lindberg sa...

Ok här har det slagits nytt värmerekord för mars månad (19,3grC) men jag är lite slöare med grillning. Igår var de gamla, barn & barnbarn på kalas alla hälsar och än en gång hemsk mycket tack .
Kramar till alla.

Site Meter