onsdag, mars 31, 2010

Onsdagen före avfärd !
Idag är det sista arbetsdagen för Jennie och mig och sista skoldagen för barnen innan vår semester resa. Idag passade Eva på att shoppa lite skor i New World Mall vid Sony Ericsson innan hon skulle äta lunch med mig och några kolleger. Efter en mycket god lunch med 8:a rätter så åkte Eva till Svenska Skolan för att ta del av barnens undervisning.
Jag själv hade vaknat med en tråkig halsont, men med gott mod passade jag på att kurera mig med lite Kinesisk medicin. 1-2 små glasflaskor med "Qingre Jiedu Koufuye" 3 gånger om dagen så skall saken vara klar. Jag tog ett foto på detta med Mooobiiiiilen och visade sedan upp detta för en Kines talande expedit på naturmedicin apoteket. Inte samma märke, men precis lika gott !!! Vi får väl se hur jag mår imorgon.

När ungarna lagt sig knallade jag och Eva bort mot skönhets salongerna vid Pinnacle. Eva skulle måla naglar så hon gick till ena salongen och jag till den andra. Idag blev det bara maskinen. Först 9mm, men jag skakade på huvudet. Nästa var 6mm, men jag skakade fortfarande på huvudet. Det minsta frisören hade var 3mm så det fick duga. Mao är jag fit för fight för en riktig badvecka,...adjöss med hårgele !!!
När jag var färdig satt Eva fortfarande med sina naglar så jag passade på att få en 30min Kinesisk Medicin Massage. Jag var lagom färdig för att få se när Eva's fötter blev inslagna i Glad Pack !

Inga kommentarer:

Site Meter