lördag, mars 20, 2010

2010 års första sandstorm !
Idag när vi vaknade var det som att ha somnat med solglasögon på sig. Allt ljus som trängde in genom fönstren var alldeles gul och hur man än gnuggade ögonen blev det inte bättre. När vi kom ner på nedanvåningen såg vi att både mark och bilar var täckta av ett tunt sandtäcke och vinden var riktigt ihållande. Tydligen var det en Mongolisk sandstorm som dragit över Beijing. Jennie gav sig iväg med Lisen, David och Lena till en porslin affär. Jag och barnen stannade hemma och lekte lite innan vi gick till Jenny Lou's för att handla lite.

Efter lunchen bar det av till Ikea för lite nödproviant och efter detta fick det bli en promenad för Jennie och en löprunda för mig. Efter maten gick jag ut med Julius för att trixa med varsin Diablo. Dock behöver jag mycket träning innan jag kan mäta mig med Julius.

Inga kommentarer:

Site Meter