söndag, mars 14, 2010

En smärre chock !
Söndag morgonen bjöd på en smärre chock. Än en gång vaknade vi till vit täckt mark och fallande snö här i Beijing. Vägen var dock bar och det var plusgrader i luften så vi tänkte att det nog skulle försvinna på samma sätt som förra Måndagen.

Men efter ett 1 timmes träningspass så möttes man av kallare väder och ett betydligt värre snöande. Bara att gå de 200 meterna från klubbhuset till vårt hus gjorde mig helt snötäckt. Alla planer på att ge sig iväg var bara att glömma. Istället bestämde vi oss för att åka lite skridskor i River Garden. Jennie har en förkylning i kroppen och bestämde sig för att stanna hemma, men jag och barnen vrål åkte i 90min så att svetten dröp av oss.
När vi kom hem hade det åtminstone smällt på gatan och vägarna såg relativt fina ut. Efter fikan körde därför jag och Jennie mot en grönsaks marknad, men redan efter 10min ringde de från klubbhuset och vi hade en lamp leverans. M a o var det bara att vända hem. Snabbt kollade vi lampan och begav oss iväg igen för att fixa en pyjamas till Fredrik.
Dock så var det inte längre optimalt att ge sig iväg, se ovan, men vad gör man inte för att lyda direkta order från en sådan skräckinjagande man som F.BROBÄCK !!! Ohh, kalla kårar går genom kroppen. Tyvärr fanns det bara flanell pyjamas på Scitech Outlet så det blev inget inköp. Hmm vågar jag komma hem nu ??

5 kommentarer:

ted lindberg sa...

Ok i år är vintern seg detta är första gången jag skriver från Mac:en har inte kommit på hur jag förstorar bilden! Du är välkommen till L:a hoppas alla kryar på sig
Eva&Ted

Anonym sa...

jag som ville ha en Hugh Hefner pyjamas & glida runt på mitt mansion med mina 3 brudar.....

svågern sa...

d

helene sa...

Jag har hört att det går ett snabbtåg ut till muren vet du om det stämmer

Unknown sa...

Ja, jag har hört att det skall gå tåg till Badaling, men vi har inte provat. Badaling är det ställe som alltid har mest besökare.

Site Meter