torsdag, februari 18, 2010

Kowloon Park And Hongkong Skyline By Night
Efter det något tråkiga besöket på Space Museum så promenerade vi längs Nathan Road och vid Moskén gick vi upp några trappor till Kowloon Park. Här njöt vi lite av det fridfulla lugnet innan vi via ett stopp på en lekplats fortsatte ett bit till på Nathan Road för att till sist hamna på McDonalds. Jag själv hade fått nog av denna typen av mat, men både Jasper och Julius fick lite i magen och lite extra energi för att klara av hemresan.
Efter att ha stämt av med omgivningen runt hotellet, åtnjutit en nudelsoppa på Ajisen, provianterat, lagt ungarna & sagt God Natt till min älskade fru så gav jag mig iväg tillbaka till hamn promenaden. Hotellet hade gratis "shuttle" till stationen Tsim Sha Tsui som ligger precis vid Harbour City (Shopping komplex med alla svindyra märken) och vid promenaden så jag tog sista bussen ner.
Och vilken syn detta var. Vinden hade mojnat så det bar inte så kallt och så detta underbara skådespel mitt framför näsan. OTROLIGT HÄFTIGT !! Efter en hel del foton så knallade jag längs Nathan Road hela vägen till Prince Edward Rd för att vika av mot Royal Plaza Hotel eller Grand Century Place. Nu värker det rejält i benen och skall bli väldigt skönt att lägga sig.
God Natt !!

Inga kommentarer:

Site Meter