lördag, april 10, 2010

Direkt från stranden i Hainan till Innebandy turnering i Beijing !
Klocka 06:00 checkade vi ut och begav oss till flygplatsen i Sanya. 08:20 lyfte vi sedan mot Beijing och efter en något skakig resa landade klockan 12:00 i Beijing. Via ett pitstopp på McDonalds for vi hem och jag packade snabbt en träningsväska och begav mig till British School för att hjälpa Beijing Swedes i den årliga "China Floorball Championship" som i år ägde rum i Beijing och arrangerades av våra Måndags Finnar "Beijing Ducks".

Beijing Swedes hade redan förlorat två matcher när jag landade och jag kom till British School precis när de spelat färdigt sin tredje och sista gruppspels match, vilken de vunnit. Det skulle bli spel om 5-6 placering och efter att Beijing Ducks fått stryk i sin sista match visade det sig att det var dessa vi skulle möta. Vilket antiklimax, men en direkt avgörande match om vem som skulle sluta 5:a i turneringen, men även vem som skulle bli bäst i Beijing. Det stod 4-4 efter slutsignalen och matchen skulle avgöras på straffläggning. 3 straffar var skulle läggas av varje lag. När jag efter skulle slå min straff hade jag avgörandet i mina händer efter två missade Finska straffar och en Svensk straff i mål. Det behövdes inga fler straffar och Beijing Swedes är bäst i Beijing. Dock får jag väl äta upp detta med råge när vi på Måndag åter tränar mot Finnarna , men det får jag gladeligen ta emot !

Inga kommentarer:

Site Meter