söndag, januari 17, 2010

Sköna Söndag !
Japp efter en god natts sömn, med många slalom svängar i sömnen, så var det Söndag igen. Jennie passade på att åka med Lisen och Lisens mamma att shoppa - JO ! Det är sant.
Jag och grabbarna var hemma och innan lunch lekte barnen medan jag handlade lite mat och förberedde för kvällens grillning. Klockan 14:oo skulle Julius på kalas hos Hugo på Yosemite Villas och då passade jag och Jasper på att åka och bowla med David och en annan Hugo på Capital Paradise.

Det var lite tungt i början för Jasper eftersom de två andra banorna var upptagna av familj med barn som tagit de lättaste kloten. Därför fick jag hjälpa Jasper att bära klotet till en början. Sedan när den andra familj lämnat kunde Jasper och Hugo ta de lite lättare kloten och då kunde Jasper själv bära och slänga iväg klotet. Och i den allra sista ordinarie rutan gjorde Jasper en strejk och skyndade sig fram för att titta på krysset i protokollet.
Själv fick jag nöja mig med att gå ifrån med 92 / 176 / 166 poäng i de tre serierna vi spelade. Vilket väl får anses som ett godkänt resultat eftersom det var minst 6 år sedan jag senast spelat. När vi var klara hämtade vi Max och Hugo från kalaset och åkte hem och fortsatte leka hos oss medan jag fixade till maten. Grillade revben, majs och vitlöksbröd med god sallad och pommes skulle det bli. Strax innan middagen kom Jennie på att en av hennes nyinköpta påsar fortfarande var kvar på en av marknaderna, troligtvis Lido, och jag erbjöd mig att köra och se efter så fort magen fått sitt. Till allas förvåning fanns väskan med mycket av dagens inköp kvar i ett av stånden i Lido och det blev ett alltför varmt välkomnande när jag återkom.

Inga kommentarer:

Site Meter