tisdag, februari 01, 2011

Ett Skepp Kommer Lastat !
Efter ett febrilt slitande i källaren har vi lyckats att få ordning på all gammal skit. Jag har målat, flyttat gamla skåp, lagt nytt golv och monterat upp garderober inför det som komma skall. Det är ju nämligen så att jag och Jennie går i väntans tider. Kina containern skall ju närma sig Sverige och då är det 40m3 saker som skall på plats, därav dessa febrila förberedelser.

Klockan 08:45 idag stannade lastbilen till utanför huset för att lämna lite saker som befunnit sig på båt en 6-8 veckor. Tre flyttkarlar började stuva in saker medan jag bockade av kolli, efter kolli på listan. Runt 15:00 tiden hade vi lastat av alla saker och även försökt få bort så mycket emballage som möjligt så att de kunde ta det med sig. Efter detta startade vårt jobb !! Jag monterade upp garderober medan Jennie började att packa upp kartong efter kartong. Klockan 22:30 orkade jag inte mer och stupade i säng. Jag gissar att det kommer ta en dryg veckas jobb innan allt är på plats :) Det tar ju en stund att packa upp 121 kartonger !!!?

2 kommentarer:

ted lindberg sa...

Ja, det ser rörigt ut men jag hoppas att 60 gr klubban är väl inpackad! Kommer som ett skott när ni ringer!!
Vi hoppas att killarna inte försvinner i kartongerna!
Hälsningar
Eva&Ted

Unknown sa...

Den är lokaliserad ! Bara att komma

Site Meter