torsdag, februari 24, 2011

Ånej inte sjuka på sportlovet !!!
I Tisdags var det jag som var hemma fram till och med lunch, men lite feber och förkylning på Jasper stoppade eventuella aktiviteter. Det blev lite blandad lek hemma på förmiddagen och en rask promenad för mig. Efter lunch bar det av till Eva (Eftersom jag var tvungen att ta mig till Lund) för lite pepparkaks bak och sedan var det dax att leka med Märklintåget som Morfar byggt upp i källaren.
I Onsdags var det status quo och därför blev även Onsdagens aktiviteter inställda. Istället fick jag och Julius gå till skolan och spela lite landhockey medan Jasper spelade Wii hemma. Vi bestämde oss sedan för att inta lunchen nere på stan i Landskrona på Rhodos Pizzeria som utan tvekan har de bästa, förlåt uttrycket, "Jugge Pizzor & Kebab" i typ hela världen. Efteråt blev det en runda på Team Sportia och inköp av en teknik kula. På kvällen var det Hockey träning och istället för att stå i mål var det jag och tre andra ledare som spelade mot barnen de sista 15 minuterna av träningen. Shit vad jobbigt det var !
I Torsdags var Jasper mycket bättre och därför bestämde vi att vi skulle Bowla med kusinerna Ella och Lisa samt morbror Fredrik. Det bar av till Curla.Nu i Landskrona. Här kan man vända sig för att spela Curling, Bowling eller Bowls i trevlig atmosfär. De erbjuder även restaurang, bar och konferensrum vilket gör att det blivit ett populärt företags evenemangs tillhåll.
Först måste man klart prova ut skor !
Sedan fick man testa banorna i Disco atmosfär
Vilket gjorde att barnen var mycket glada !
Efter 2 timmars bowling blev det lunch i retsaurangen som idag erbjöd antingen ärtsoppa med pannkakor eller en korv stroganoff med ris. Mycket gott, framförallt den hemmagjorda citronsaften som var helt gudomlig. Det blev sedan lite kaffe tätt följt av lek och fotboll hemma i Härslöv.

Inga kommentarer:

Site Meter