lördag, augusti 21, 2010

Tjoohoo ! - Nu bär det av till Hong Qiao !
Idag skulle det klaras av en massa ärende på Hong Qio, men först hade vi planerat in en lång sovmorgon. - Men, icke sa nicke ! Klockan 06:50 började telefonen att ringa argt och när jag stövlat över Jennie och Jasper för att slänga mig efter luren lägger uppringaren på i örat. Jag sliter ut sladden ur jacket och lägger mig för att somna om, men 20 minuter börjar telefonen därnere ringa istället. Ja, och så höll det på innan vi gav upp och gick upp. Till sist svarade Jennie men fick bara obegriplig Kinesiska i örat.

Regnet vräkte ner när vi 09:30 sattes oss i bilen för att ta oss ner till Hong Qio. Idag var det Wii chippning, Wii spel, PSP spel, Glasögon, Lagning av glasögon, Klockor, smycken, Jeans mm som skulle fixas. EFter en del ärende passade vi på att äta gott på Brown Door och naturligtvis så måste "Höstacken" beställas !
Efter ytterligare lite ärende så tvingades vi in på Toy Market med barnen som strosade runt, runt och runt innan de köpte varsin Super Mario gubbe och BacKugan.
Innan vi skulle göra en sista avhämtning av Wii och glasögon tutade vi i oss en Cafe Latte emedan barnen åtnjöt varsin Magnum. Klockan 15:30 lämnade vi Pearl, fortfarande i ösregn, och siktade in oss på Yashow innan vi skulle återvända hemåt !

3 kommentarer:

Ditte sa...

Oh, vad roligt! Nu kan jag följa era förehavanden. Härligt!
Saknar verkligen Pearlmarket liksom Brown Door.
Många kramar och hälsningar till hela familjen

ted lindberg sa...

Jaha oxå beeren!
Ted

Åsa I Oslo sa...

Hade gärna varit med er både på Blue frog, Brown door och hong qiao!!
Skönt att ni är tillbaka så jag får något kul att läsa på bloggen igen!! Önskar jag kunde komma och hälsa på i höst men tyvärr har jag ingen semester att ta ut...
Ha det gott! "Vi snakkes"
Klem fra Oslo

Site Meter