lördag, juni 05, 2010

LÖRDAG = FULL RULLE !
06:45 och klockan ringer, men hittar en snabb ursäkt(mina shorts är inte framplockade och om jag rotar efter dem vaknar barn och fru) för att inte masa mig ur sängen för att springa en runda. Istället drar jag mig en halvtimme innan det är dax att fixa till frukosten. Klockan 09:00 skall det åkas motorcykel med grabbarna. Det skulle bli 5-6 stycken som skulle köra idag, men 08:45 kom Anders och erkände att han mixat Lördagen med Söndagen så Gustav kunde inte köra. Jasper ville inte heller köra men följde med ner till kanalen. Men efter en timmes åkande undrade Julius var Oscar och Sofia tog vägen och ville gå hem. Väl hemma hittade vi dem mekandes på marken. Oscar's cross ville inte riktigt gå igång.

Efter lite cross med Julius så begav jag mig ut i 30 graders hetta för att springa en runda. 43minuter senare (8.5km) kom jag som en törstig hund in genom portarna på River Garden och tänkte för mig själv att jag aldrig mer skulle ge mig ut utan mitt vätskebälte i denna torra hetta. Efter en snabb dusch blev det lite lunch och sedan knallade jag och barnen till Poolen för att bada lite.

Naturligtvis var det helt smockat vid poolen och det var inga problem för barnen att hitta några kompisar att bada med.

Inga kommentarer:

Site Meter