torsdag, oktober 02, 2008

På Måndagen på jobb var det dax för nästa överraskning!? -Du vet äl att vi jobbar Lördag och Söndag denna veckan..?
Nej, det visste jag inte om. Men det är bara att gilla läget. Man jobbar in Lör & Sön för att vara ledig Mån & Tis. veckan efter. Eftersom det är helgdagar Onsdag-Fredag så blir man alltså ledig hela veckan på detta sätt. Tydligen är denna vecka väldigt populär och många åker iväg på semester.

Veckan löpte på med mitt på jobb och hemma med byggnadsarbetare varje dag, frustrerande små utflykter till barberare och affärer för Eva och Jennie.

På Lördagen hämtade Jennie, barnen och Eva mig tidigare från jobb för att åka och handla månadsleksak till barnen på Pearl Market. Som vanligt så tog detta betydligt längre tid än vi trott 70min från jobb till Pearl och sedan lite extra tid inne i marknaden. Vårt planerade restaurang besök blev hastigt inställt och istället beställde vi hem Mexicanskt käk till huset. Efteråt passade jag på att montera den nya grillen !!! En riktig avelshäst av kinesisk topp kvalitet !!
Söndagens höjdpunkt var Thai lunch med några svenskar på en jysst restaurang. Och att få leka med barnen efter kvällsmaten. Eva och Gao åkte land och rike runt för att hämta glasögon och fixa en gasoltub till grillen. Dagen efter väntade utflykt till muren "The Great Wall". En jungfru färd för Jennie och barnen.

Inga kommentarer:

Site Meter