måndag, januari 10, 2011

Grand Canyon Med Helikopter
Efter 4 tidigare besök till Las Vegas så har jag varje gång ångrat att jag inte åkt till Grand Canyon och uppleva detta naturfenomen efter Colorado River. Av denna anledning så hade jag redan innan avresa bestämt mig för att göra en tur med helikopter. Kollegan Sean hängde på och redan första dagen passade vi på att boka en tur som skulle starta med upphämtning via limousin klockan 07:00 Söndag morgon. Efter en film om säkerheten gjorde vi oss klara att borda helikoptern. Förrutom Sean och mig så var det ett Australiensiskt och ett Brasilianskt par med i helikoptern samt en mycket trevlig pilot. Det blev en fantastisk tur med underbart flygväder över Las Vegas Strip, Lake Mead, Hoover Damm och sedan följa Colorado River in i Grand Canyon. EN helt fantastisk upplevelse !!!




2 kommentarer:

Ditte sa...

Härligt! Har också gjort denna tur.
Vi stannade då också över natt och vandrade ner i Canyonen och upp. Helikopter vidare nästa dag!
Kanske något att göra med killarna?
( Våra döttrar var med då de var 9 år)
Ha det bra!

ted lindberg sa...

Lite avundsjuk, har bara sett det ifrån Jumbojeten och ifrån kanten men det var en mäktig upplevelse
Pappa Ted

Site Meter